torsdag 1 september 2011

Stor lillebror

Idag på morronen fick jag ett roligt sms. Alle hade klarat körkortet!!!! Grattis bror!!!! Blev så glad för hans skull, minns hur de kändes när jag klarat mitt. En sån otrolig härlig frihetskänsla blandat med ren lycka.

På fm hade jag ledsagning med Natta. Vi va å fika på Roddys å sen gick vi i nån affär. Va inne på Kicks bla å lukta på parfymer. Sen kom Inger. Vi satt å prata en stund. Tiden går alltid så snabbt när hon är här. När hon gått snabbstäda ja lite innan jag cykla till snicken. Korttillverkning idag. Mådde inte så bra så ja gick hem när de va fika. Har hatt sån huvudvärk å mått jätteilla. Gjorde ett grattiskort till Alle när ja kom hem och sen kom mamma, pappa å Sammie. Ma o pa skulle fixa pass så ja hade Sammie under tiden och sen gick ja å mamma på bio "saknar dig". Den va jättebra! Sa mycket å va väldigt rörande. När de åkt så kom Sussi in en runda. Gillar å prata me henne. Faktiskt fick ja lite städat oxå.

Men till den stora saken..Imån ska ja börja på en teckenspråkskurs på komvux! Nån från skolan ringde när ja gick hem från snicken å sa att ja fick börja om ja ville. Blev många blandade tankar å känslor. Samtidigt som jag vill så är ja livrädd för de. Klassen hade redan börjat. Komma ny till en ny klass. Känner ingen, har inte pluggat på nästan 3 år, är blyg mm mm. Tänk om ja inte klarar de? Om ja inte orkar? Tänk om ja får sluta igen? Hur kommer de gå me prov, läxförhör å redovisningar?!?!?!?! Jag som inte ens hittar till skolsalen =/ Jag vill detta. Jag har länge tänkt på teckenspråk när jag har mina perioder när jag inte pratar. Och sen är det alltid bra att kunna. Vill ju jobba med barn och jättegärna jobba som barnsjuksköterska inom barnonkologin. Barn med hjärntumörer får tex ibland svårt med tal och hörsel och då är ju teckenspråk jättebra å kunna. Har packat kollegieblock å letat fram mitt gamla pennskrin. Ska lägga mig nu. Ska börja 8.15 imån å då måste ja hinna gå vilse på skolan först oxå.


/ Sandra

0 kommentarer: