tisdag 6 september 2011

Andra järndroppet avklarat =)

Japp idag har jag fått mitt andra järndropp. Skönt. Först på morronen va ja hos AL. Blev mycket prat om gränser och var man ska sätta dem. Att man faktiskt inte behöver ge folk chans på chans på chans när de inte gör nåt alls för att bättra sig. Att det inte är egoistiskt att säg nej.

Efter det cykla ja hem och fortsatte på mina notishållare som ja fått beställning på. Sen var det dags att bege sig till medicinska dagsjukvården för järndroppet. Va så himla trött när jag kom dit att jag somnade i sängen. Maritha va lite sen så ja han sova ett tag innan hon kom. De gick bra å bli stucken idag å droppet gick in utan problem. När jag låg där å slöa kom nån in i rummet. Va visst en hematolog. Hon undra om ja hade ont i magen mycket och om de gjort gastroskopi nån gång. Sa att de gjorde de 09 men kom på i efterhand att de kanske va 08 ist men de står ju i journalen. Hoppas bara på att ja slipper det för de va inte trevligt...! Dessutom va de en undersköterskepraktikant med och tittade och hon försökte få mig att konvertera om till islam. Fick två böcker om islam av henne. Jösses...

Va på vc sen en runda. De har vatt jobbigt nu...De tog ett nytt Hb. Låg på 100 nu så de är ju bra =) För er som inte vet så ska Hb inte ligga under 120 för kvinnor. De förklarar iaf varför jag är så mycket piggare än innan när jag bara hade 75 men inte riktigt som jag var innan värdet sjönk.

Sen kom Hanna å Moa. Skulle passa dem medans deras föräldrar va på föräldramöte. Jättemysigt! Va så längesen ja träffa dem nu. Vi tittade på Beverly hills chihuahua och köpte godis på hemmakväll =)

När de åkt så satt ja å slappa framför tvn. Natta va inne en stund å prata. Jättemysigt. Hon är så himla snäll. Titta på idol sen. Vissa gör verkligen bort sig asså...Å de fattar inte de själva heller...

Nu ska ja sova. Är jättetrött. Natti!


/ Sandra

0 kommentarer: