onsdag 27 januari 2010

Möte med skolan

Idag var jag och mamma på möte på skolan. Vi pratade med studierektorn och SYOn om hur jag ska göra för att ta igen lite av det jag missat. Hade skrivit upp vad jag hade som önskemål men gick in utan förväntningar. Det har blitt lite som en regel hos mig att alltid utgå ifrån det värsta så blir man inte lika besviken om det inte skulle gå som väntat. Det är lite som att gå till läkaren, alltid är det nåt nytt fel på en...Men mötet idag gick verkligen jättebra! =) De lyssnade och tyckte att mina förslag var bra så nu ska jag registrera mig på en kurs v8 och sen kan jag skriva de tentorna som jag missat. De skulle fixa kontakten med Maggan och examiniatorerna om jag kunde få dela upp tentorna i två delar var oxå skulle de säg till Gunilla att boka praktikplats till mig i Markaryd till hösten =) Men det bästa av allt var nog ändå att jag får behålla min plats på programmet. När jag tog studieuppehåll så fick jag veta att man kunde ha uppehåll med platsgaranti i två terminer så jag frågade om jag kunde begära anstånd till att skjuta upp studierna el om jag var tvungen att ha sökt en plats för att kunna det. Men de sa att man har platsgaranti i två terminer om man tar uppehåll för att resa el jobba tex men eftersom jag var sjuk så fick jag behålla min plats utan att söka om den =) Det kändes lugnande för jag har tänkt mycket på hur mycket krångligare allt blir om jag måste söka om, vänta på antagningssvar osv. Sen var jag bekymrad över om jag skulle komma in igen. Nu när det är ont av jobb så blir ju konkuransen större på platserna i skolan så intagningspoängen skjuter i höjden. Även fast jag inte känner nåt så kan jag säg att detta var en bra dag. Även fast jag känner mig totalt värdelös och kass för att jag hade vatt klar till sommaren om jag inte hade tagit uppehåll så känns det iaf bra nu för att jag äntligen är på väg vidare i utbildningen och inte står still och stampar på samma ställe.

Igår hade Lonni med sin QK till Södergård så nu har jag fullt med fina alfabet och dies att leka med =)

/ Sandra

0 kommentarer: