lördag 7 november 2009

Snurr å virr

Det är så många saker som snurrar i huvet på mig nu så ja blir alldeles yr..Va hos Maria på läkarbesök. Hon ville ta fler blodprover.Jag hade lämnat blodprover 2 dagar innan besöket och alla svaren hade kommit utom det som jag var mest intrsserad av att få reda på. Typiskt. Men men...Hon skullr ringt denna veckan men har inte gjort det och nu är hon och forskar i 2v så det blir att vänta ännu längre. Visserligen skulle några av proverna till Stockholm på analys så det tar ju sin tid men iaf. Det är jobbigt att vänta, att inte veta och att ständigt undra!

Jag har fått ny medicin oxå. Den gör livet till ett ännu varmare helvete än det redan var. Min sjuksköterska på 11 skulle "hålla koll" på mig om jag fick värre skadebeteende el blev självmordsbenägen men ja har inte träffat henne nu på över en vecka. Brukar träffas tisd och torsd annars. Fast jag har träffat min skötare, men hon kan inte göra den bedömningen och eftersom jag har mått sämre av tabletterna och velat skada mig mer och värre än innan så känns det rätt jobbigt att inte få prata med AL. Det är lixom hon som ska sköta kontakten mellan mig och läkaren om jag ska fortsätta med medicinen el inte så det hade ju vatt bra om vi träffats. Fast jag får träffa henne på tisd iaf.

Igår va vi hos farmor. Mormor och morfar och Antita och Ronny var där oxå =) Vi hade en trvlig kväll. Jag hade mina julkort med mig som jag gjort och fick sålt jättemånga =)

Vi kom in på knasiga smeknamn och vidare in på barncitat. Helt sjukt kul!
"Ja Brand-Johan är ju och hjälper Doris-Borås..." va det nån som sa. Jag kommenterade smeknamnen och då sa Anita att de smeknamnen var ingenting jämfört med de i Strömsnäs. Min nästkusin Victoria jobbar på posten och hade berättat att nån kallades Råttan och nån stackare för Sven-sket-i-bilen...

Jag känner mig så himla efterbliven! Så fort vi ska nånstans el när vi ska göra nåt frågar Alle om han måste följa med el så kör han moppe dit och kör iväg efter ett tag för att han å några kompisar skulle göra nåt. Mina kusiner är och gjorde oxå så. Men jag...Jag är en sån som följer med överallt och stannar hela tiden. Det känns som att ja förväntas va en sån iaf. Det är inte det att jag tycker de vi umgås med är tråkiga men jag får tex alltid höra "åh vad de är kul att du ville komma oxå", "åh de är så roligt så länge du vill komma" och liknande. De tycker det är normalt att man nån gång senare inte kan följa med för att man tex ska på fest el nåt. Men inte jag...Ja är som en grej som automatiskt bara kommer med överallt.En sak som de vill få ut på olika grejer så de händer nåt i mitt liv. Ja är ingen människa utan bara ett objekt.

Nu ska ja sova...

/Sandra

0 kommentarer: