onsdag 2 september 2009

Sjuk

Blä har legat i feber nu ett par dar. Har sovit i princip hela tiden. Inte missat mycket. Är igensvullen i halsen och har ont i hela kroppen för omväxlings skull och inte bara i benet. Säkert svininfluensan sa min bror. Ja, sa jag. Det är det nog för det är du som smittat mig, du hade ont i halsen innan mig! =P

Hoppas jag blir frisk fort igen för på fredag ska jag till Växjö och lyssna på Sofia Åkermans föreläsning och den har jag sett fram emot ASLÄNGE nu så det vore väl katten om jag skulle vara sjuk då...Jag är typ aldrig sjuk annars. Med feber och sånt menar jag....Brukar alltid få förbrereda mig mentalt iaf 1h innan jag ska ta mina kortisiontabletter men nu tar jag minst dubbel dos än i vanliga fall utan att bry mig. Tumören gör att jag har nedsatt immunförsvar och när jag får feber el blir om det är mycket smittor runt mig tex så måste jag öka kortisondosen efter ett visst schema kombinerat med hur jag tycker att det hjälper mig för att bli frisk/inte bli sjuk. Nej, annars tar jag inte en kortisontablett i onödan! De små elakingarna har redan gjort att jag gått upp en massa äckliga kilon men jag vill verkligen till Sofias föreläsning på fredag!

Nix nu ska jag gå och lägga mig (igen)...

/ Sandra

0 kommentarer: