torsdag 3 september 2009

Dunk dunk dunk

Sitter uppe med en plågande huvudvärk. Trycker nåt grymt innifrån.Hunden är den enda som är nöjd med att jag är sjuk för då slipper han va ensam hemma. Han blir lite småsur bara när jag lägger mig i soffan och försöker sova istället för att leka med honom. Fast säger man " Sammie, lillmatte är fuk, hon orkar inte leka nu.." så brukar han acceptera det ett tag och lägga sig ner för att försöka busa lite senare.
Sitter och håller på med ett bröllopskort som Ida har beställt. Det ska va klart idag så idag får jag göra det oavsett hur jag känner mig. Fast jag tycker det är kul och saker man gillar gör att man känner sig bättre. Vad vore sjukhuslivet utan lek och arbetsterapi tex? Tristare än det redan är! När jag är inlagd på CLV och inte är på AVA el IVA, inte sitter fast i nån sladd i väggen och kan gå rakt så brukar jag alltid få gå till lekterapin även fast jag är för gammal för det =) Det är ett lekparadis! Kan låta helbarnsligt men jag kommer nog aldrig ifrån det. Om inget annat så gillar jag barn och på lekterapin så får jag chans att umgås med dem. Kanske spela på keyboarden och sjunga med dem, läsa en bok för nån, rita tillsammans med nån el leka i leksjukhuset. Mycket roligare än att ligga i sjuksängen. Jag är lika trött, lika illamående, har lika ont i huvudet och är lika seg på lekterapin som jag hade vatt om jag legat och vilat bara att lekterapin är mycket roligare och inte är sjukhusmiljö. Kanon! =)

/ Sandra

0 kommentarer: