måndag 27 februari 2012

Svår

I torsdes mådde ja inte så bra. Palla inte å gå till AL. Hon ringde å undra vart ja tatt vägen å sa att ja skulle komma dagen efter ist.

Fred
Gick till AL som planerat. Ja är tydligen svår igen. AL berätta att Inger är bekymrad för mig å tycker att ja skadar mig mer nu. Hon vill ha ett möte me AL, Anna, Ulrika å personalen där ja bor. Hurra...Stackars Anna dessutom. Har bara träffat henne när ja vatt på IVA å avd 3,4 å 5. Aldrig på psyk. Kan ju inte va lätt att prata om nån som man inte känner så väl. Hon känner mig bara genom min journal. AL sa att mötet inte kunde va förrän ja träffat Anna 1a gången som min PAL (patientansvariga läkare). Ska träffa henne den 5/3.
Hade nätverksträff sen. Inger, Ulrika, AL, ja å Carolin. Mamma kunde inte va me. AL berätta att hon berättat för mig att Inger ville ha ett möte med dem om mig. "Stackars er sa ja. Tråkigt ämne å ha möte om. Men tycker ni de är kul så varsågoda..." Inger sa att ja skulle träna mer på att säg till när ja mår dåligt. Och att säga att ja mår dåligt över huvud taget å inte säg att ja mår bra fast ja inte gör de. Å inte ha på sig pansarmasken hela tiden så alla tror att ja är glad. Men vaddå sa ja, du säger ju åt mig att ja ska säg att ja är bra å söt å allt va du säger även fast de inte är sant. Å de ska ja ljuga om tills ja tror de är sant. Då kan väl de va samma sak? Om ja säger att ja mår bra tillräckligt många gånger så börjar ja kanske må bra så småningom. AL gav mig 5poäng för den liknelsen =)
Ulrika tyckte ja va häftig som fått upp Sussie i skidbacken å fått Nettan till gymmet. Sa att ja å Sussie har åkt skridskor å spelat tennis oxå å vi ska rida nån gång oxå. "Ja de blir ju värsta friskvården för personalen å ha ledsagning me dig!" =)

Lörd
Hade tänkt träna på fm men hann inte. Gjorde i ordning för pysselträffen. Susanne ringde å sa att hon va förkyld å inte kunde komma. Synd. Men Lotta å Sara kom iaf. Vi hade askul! =) Visade lite hur man scrapbookar. De va jätteduktiga och gjorde nårra LOs. Vi va å åt på Peking sen fortsatte vi pysslandet å hade melodifestivalen på i bakgrunden.

Sönd
Underbart väder ute. Satt på balkongen å åt lunch. Va varmt å skönt där =) Sen va ja inne hos personalen. Låg å myste i Sussis knä. Sen börja hon å Mats kittla mig. Ja sparka å skrek å hade nästan omkull bordet haha =P Sa till dem att ja fick flashbacks från bältningarna men att ja ändå tyckte de va kul. Sen åkte ja å Sussie me Annika till Myrebo. De hade små lamm där. Två som va ca 1v och ett som bara va nån dag gammalt. Så söta! Höll även ett marsvin, en kanin å en iller. Marsvinet kissade på mig =P

Idag
Inger va här på morronen. Hon undra hur såren vatt under helgen. De har vätskat sig väldigt mycket. Har fått lägga om de varje dag.
Va på AK (aktivitetsverkstaden) sen. Hade tänkt fråga om ja fick dreja men gjorde inte de för att de nya grejerna ja beställt kommit. Fick en massa kort gjorda. Roligt å arbeta me lite nytt material.
Marie på vårdcentralen ringde nyss. Hon berätta att Inger ringt henne å sagt att mitt sår behöver rensas upp igen så ska dit imån så de får kolla på de. Brukar alltid ligga å titta när de syr å så å har inte ont alls av de. Titta på förra revideringen å de tyckte ja faktiskt va lite äckligt. De lyfte bort stora bitar infekterad och död hud.

Fick brev från länsförsäkringar. De va om ett godkännande att de får titta i mina journaler. Oxå skulle ja skriva alla ställen ja vårdats på med fullständig adress. Jippi! De är ju ett X antal ställen man vatt på. Blev ju en hel skräckhistoria om de...Om man börjar me att ja vatt inlagd i Ljungby, två sjukhus i Växjö, Halmstad, Lund, Malmö, Torsby och Västervik å mer än 1 avd på många av de ställena...

Har tvättid idag. Fanns ingen imån. Funderar på om ja ska blanda in träning oxå el om ja ska hoppa de. Ska träna imån, nytt zumbapass då =)



/ Sandra

0 kommentarer: