onsdag 8 februari 2012

Skallabang å storstädning

Förra onsdan va ja ute å gick me faster. Sa nån gång att ja cyklade fast de va halt å fick då höra igen att ja borde gå. Men efter vår promenad tig ja cykeln till träningen - å välte. Vakna av att nån riste i mig. Hade slått i huvet å svimmat av. Mössan å halsduken hade skyddat bra mot skrapsår. Sen kom ambulansen me blåljus å grejer...Sa att ja inte kände för att följa me dem till akuten för att ja skulle träna. De sa att de fick ja inte å att ja skulle in på kontroll så ja fick snällt följa me dem. I bilen fråga ssk efter mitt personnummer för att hon skulle ringa å säg att vi va påväg. Sa att de räcker att du säger mitt namn så vet de vem ja är. Å de gjorde de...När ja kom in på akuten va den första ja såg "Haggan Maria". Hon är riktigt elak. Kände direkt att ja ville därifrån så snabbt som möjligt. Hade tur å fick en snäll som tog hand om mig. Vi har träffats många gånger. De tog sina standardkontroller och sen kom läkaren. Han undersäkte oxå mig å sa att han ville att ja skulle ligga kvar tills dan efter. Ville inte de å då sa han att ja skulle till röntgen först iaf. Kördes upp till datortomografin för å kolla huvet. De sa att ev skulle de slätröntga halsryggen sen. å så blev de. För att inte tänderna ska skymma den översta kotan så måste man gapa när man ska röntga den. Kändes asdumt å sitta å gapa å glo in i en röntgenplåt =P Men plåtarna va bra å ja lyckades övertala läkaren att ja inte behövde bli inlagd. Sa att ja har ju nattpersonalen som kan titta till mig el som ja kan vända mig till om de skulle va nåt å då gick han me på å skicka hem mig - om ja lovade å inte cykla mer. Visst, sa ja å gick. Men ja ville ha hem min cyklel, den va fortfarande kvar där ja körde omkull så ja gick för att hämta den. Blev lite orolig för ja hitta inte den först men sen såg ja den vid hemköp. Där låg en filt i cykelkorgen oxå. De va nån av de snälla som kalla på ambulansen som lagt den över mig å låtit den va kvar.

På fredan råkade ja skada mig ordentligt men de fick ihop de fint på vc. Sofie tog emot mig, tycker hon är så rar. Hon sa att ja vatt där så ofta så hon kan mitt personnummer nu ;p Fick en tid till henne veckan efter för kontroll av armen. Åkte till Markaryd sen. Va bjuden till Pia men Svante blev sjuk så de blev inställt. Va hos mamma å pappa ist. Mysigt =) Åkte hem på lördan för att ja å Sussie skulle å titta på hästhoppning på söndan. Maria å David va hos mig å titta på melodifestivalen. Hade himla trevligt =)

På söndan åkte ja å Sussie vid middagstid. De va så kallt så de va inte så många som va å titta. Men de va en som hälsa på mig väldigt bekant. Hälsa tebax å då sa Sussie "vilken avd jobbar hon på?". "3" sa ja å knuffa henne i sidan ;) Men de va kul å titta när de hoppa. De va duktiga.

Kände mig inte bra på måndan så ja va inte på snicken. Har fått ont i huvet å nacken sen ja körde å ramla. Va inte på teckenspråket veckan innan heller. Tog de väldigt lugnt på morronen å bara sov. Innan de va xtravaganzaträff va ja å Sussie å åkte pulka vid skinnarna. Asroligt!

På tisdafm körde ja å Lina till IKEA. Hade en jättetrevlig fm där. Hitta lite smått å gott. Hann hem lagom tills ja skulle till vc. Hann dock me å hantera min ångest på ett nytt sätt oxå. Å de va inte konstruktivt...Sa till Sofie att hon inte behövde kolla min arm för att Inger gjort de men hon ville se ändå. När hon tittat gick hon å hämta läkaren. De tog en odling på de ena såret å bestämde att ja skulle komma tebax till Sofie när läkaren lagat armen. Karin som hon hette va snäll å förnya alla mina recept. Sen gick ja in till Sofie igen. Hon hällde på prontosanlösning. Man brukar ha de på bensår egentligen men hon trodde de skulle hjälpa oxå la hon om de nya skadorna. Hon sa att de ena såret behöver läggas om varje dag å de andra ungefär var 2-3dag. Men hon skulle ringa till Inger om de. Hon skulle ringa AL oxå, de har bestämt att de ska göra de när ja vatt där. Men när ja gick hem så mötte ja henne i dörren. "Hoppsan, kom ja på dig på bar gärning nu?" Ja de gjorde du sa ja...
Va å träna sen på kvällen. Zumba =)

Idag hade ja ledsagning me Carolin på fm. Vi va på Roddys å fika å sen gick vi lite i affärer å titta. Sen på em va mamma å Sammie här å hjälpte mig å röja i mina gardrober. Blev verkligen jättefint, fick mycket mer plats å slängde iväg lite som va för stort. Betyder jättemycket att mamma hjälpte mig me detta! Hade aldrig gjort de själv, hade inte orkat. Å om ja skulle gjort de själv skulle de tatt 1v...Vi gick vid vattentornet me Sammie oxå. Va mysigt.
Ikväll ska ja på bio me Annika å Janne. =) En dag i Phuket.
Nu ska ja se om ja får nårra kort gjorda....
Ha de bra!

/ Sandra

0 kommentarer: