fredag 17 februari 2012

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge

Torsd 9/2
På kvällen va ja å pappa å åkte skidor i Myrebobacken. Va lite nervig först om ja glömt hur man åkte men de hade ja inte =) De va jättekul å åka. Blir ju ingen skidsemester i år å va inte förra heller så ja har verkligen saknat å åka. De va rätt mycket folk där. Fanny å Hanna kom samtidigt som vi. Kul å träffa dem. Skulle titta på lyxfällan å biggest looser på kvällen men somnade innan 21 å vakna vid 1.30. Undra varför inte Einav kommit in å väckt mig när ja skulle ha nattmedicinen. Tänkte sen att hon kanske hade vatt inne men låtit mig va för att ja ändå sov. Men vid 6 ringde hon på min dörr å sa att hon glömt ge mig nattmedicinen för att ja vatt inne å fått vb lite tidigare på kvällen. ;P

Fred 10/2
Åkte till Markaryd på eftermiddan. Hade myskväll me mamma å pappa.

Lörd 11/2
Pappa skulle till stugan å hugga bort klinkers vid brasan. Ja å mamma följde me å åkte till Boarp, Östra Karup å maxi. Hitta lite grejor som alltid =) Vi va i nån golvaffär i Skummeslöv å prata om slipning av golvet. Golvläggaren va himla kunnig och bäst av allt så va han jättesöt ;)
Titta på melodifestivalen sen på kvällen. De va endel artister som ja gillade men de va ingen låt ja fastna för sådär direkt. Men så brukar de ju va, man måste höra dem ett par gånger innan man gillar dem.
På kvällen blev de att ja berätta för mamma å pappa om min hetsätning. Hade jättemycket ångest å skadetankar men lyckades stå emot. Har inte berättat innan för att ja inte ville såra dem IGEN. Vet inte hur ja hade tänkt mig att de skulle reagera men inte så som de gjorde iaf. De första de sa va hur de kunde hjälpa mig och mamma föreslog att vi skulle åka bort ett par dagar bara hon och ja så ja kom in i ketonfasen. Hade sagt de att bara ja kommer in i ketonfasen så hetsäter ja nog inte, men de är de 3 dagarna innan man gör de som är jobbiga. Jäkla zyprexa, de är den som ställer till de för mig. Man blir hungrig av den å suget har ja svårt å stå emot...

Sönd 12/2
När ja kom upp på morronen satt mamma å kolla på resor. Vi boka en resa till Stockholm där vi ska se Dirrty dancing =) Åkte hem på eftermiddan. Titta på Så ska de låta och Wallander på kvällen. Somna i pausen så såg inte slutet. Har glömt hur den sluta så ska kolla den igen nån dag.

Månd 13/2
Va på snicken på fm. Inger kom på em och la om mina sår. Sussie va me å titta oxå. Va på möte me Cilla på em. Himla snällt av henne å tc, de bjöd mig på 1h coaching. <3 Hade tänkt gå på sh'bam men hade kollat fel í schemat så hade fått vänta på tc 1h å kände att ja inte hade riktigt tid me de. Höll på me alla hjärtans dag kort som ja ville ha klart. Fick som vanligt inte dem klara så mormor, morfar och farmor fick de en dag sent. Men de är vana :P

Tisd 14/2
Dagen börja toppen. Alle kom me Sammie 6.45. Alle lämna han innan hans apu börja. Gav han familjens alla hjärtans kort. Hade lagt ett brev i oxå som va till mamma å pappa. Sammie va lite orolig å gnällde. Ringde å fråga mamma om han fått mat å va rastad å så å de va han men ja gick ut me han ändå å sen blev han lugnare. Fortsatte me alla hjärtanskorten å fick dem klara. Va hos optikern sen. Mamma säger att ja ser illa ;P Hade Camilla som optiker. Himla kul å träffa henne igen, va jättelängesen. Hon är så härlig för hon skrattar hela tiden =) Min syn va oförändrad, har ett brytingsfel men inte så kraftigt. Ja fick bestämma själv om ja ville ha glasögon el inte å ja valde att inte ha de. Är bara krångligt...Scrappa när ja kom hem. Fick två Los klara. Sen kom Andreas å fika. Va jättekul å träffa han igen. Har inte sett han på flera månader. Följde han till maxi sen, skulle ändå ta en kvällspromenad me Sammie. Vi va å la ett kort i Linas brevlåda oxå å va å tände ljus på Puttes grav.

Onsd 15/2
Hade ledsagning me personalen på fm. Ja å Nettan bakade. Först rulltårta, sen syltkakor som blev misslyckade och sen chokladmuffins. Sen va ja ute en snabbrunda me Sammie innan ja, Sussie å Anders åkte till Erikshjälpen i Växjö. Såg två stora fina dockor som ja ville köpa å ha som provdockor till mina kläder ja syr men de va tyvärr inte till salu. När vi fikat åkte vi till Kupan för å se om de hade nån docka men de hade de inte. Den va lite för liten. Men när vi kom hem så gick vi til Kupan där å de hade en som ja köpte =)
På kvällen satt ja å chilla i soffan. Va trött men skulle ut me Sammie. Ville vänta till 18.30 men då kom Rahim å sa att ja anmält mig till nån tecknarkurs på Älgstigen. Hade totalt glömt bort de. Va ute en snabbis me Sammie å cykla bort till älgstigen sen i rasande fart. Morgan å Ulrika va oxå där. Karin, som ledde kursen va jättebra, hon brann verkligen för de hon gjorde å lärde ut bra. Ja började på ett hästhuvud å tecknade me ett rutmönster som hjälp. När kursen va slut vid 21 cykla ja hem å gick ut me Sammie igen. Sen somna vi i soffan.

Torsd 16/2
Inger va hos mig på morronen å la om mina sår. Carolin å Sussie va me å titta hur de såg ut. Va hos AL sen på fm. Hade endel å prata om som vanligt. Hon tyckte ja va lite frånvarande...På em va ja på teckenspråket. Va supertrött så ja cykla hem efter 1h. Orkade verkligen inte va kvar, höll på å somna. Är infektionen som gör de. När ja har infektioner ska ja öka min kortisondos egentligen men har inte gjort de nu. Halvsov i soffan me Sammie när ja kom hem. Sussie kom vid 17 å hämta mig. Ja skulle lära henne åka slalom i Myrebobacken =) Vi hade jätteroligt i backen. Hon lärde sig jättesnabbt å va kanonduktig! Ramlade bara två gånger å klara liften utan problem men första hon gjorde när vi kom upp i backen va å åka rakt in i mig hihi =) Titta på lyxfällan när ja kom hem. Skulle tittat på biggest looser oxå men somna ifrån de. De tar hårt å va i skidbacken ;)

Fred 17/2
Idag väckte Sammie mig tidigt. Vi va ute vid 7. Lite innan 8 gick vi bort till garvaren. De skulle va kurs där för landstinget och kommunen. Anna skulle va där så ja gick dit för å hälsa på henne och visa Sammie för henne. Tänkte att de är lika bra å va där i god tid så ja inte missar henne. När ja stått där ett tag kom Albina och sen kom Linda, Jennie och Carina från Markaryd. Va så kul å träffa dem igen, va jättelängesen! Carina skulle hälsa på mig nån dag bestämde vi =) När ja väntat ytterligare ett tag såg ja att de va nårra som kom från en annan ingång. Hade missat att den fanns så blev orolig att ja missat Anna. Gick å ställde mig närmare dörren för att se ordentligt vilka som kom. Funderade på att gå hem för klockan va 8.20. Men helt plötsligt så såg ja Marcus komma och sen Anette. Sen kom Anna! =) Öppna dörren å ropa på henne. Hon blev jätteglad att se mig å tyckte de va roligt att ja hade Sammie me mig. Ja tyckte de va kul att hon fick träffa Sammie me. Hon va så solbränd å fin efter 2v i Mexico. Hon hade simmat me delfiner i 6h! De är nåt ja skulle vilja göra. Hon blev glad för kortet ja skickade till henne på hennes födelsedag =) Sa de att äntligen träffas vi nån annanstans än på PIVA. De har vi sagt att vi ska göra i 3 år nu. Va jätteglad när ja gick hem. Så roligt att ja fick prata me henne å att hon fick träffa Sammie.
När ja kom hem titta ja på biggest looser och sen rita ja lite. Gav mig på å börja på ett porträtt. Gick vid vattentornet me Sammie. Han rullade å lekte mycket i snön. Vi stanna till vid kullen hemmavid å busade lite. De tyckte han va jätteroligt. Pappa kom 14.15. Han hade me sig ett bord så vi har nånstans å sitta å pyssla nästa helg. Sussanne, Ulrika, Sara å Lotta ska komma till mig å på pysselträff =) Sen åkte vi till Markaryd. Ikväll har mormor å morfar vatt här. Fick en blomma av dem på Sandradagen =) Dagen till ära åt vi rådjursstek. Jättegott!

/ Sandra

0 kommentarer: