torsdag 24 februari 2011

Läkarbesök hos Maria på endokrin

Idag va de dags för läkarbesök hos Maria på endokrin i Växjö. Det är hon som håller koll på min tumör. Hade sett fram emot besöket för de va längesen vi sågs nu och jag hade en del frågor som vanligt. Hon börja med att säg att vi inte skulle hälsa i hand för att det gick vinterkräksjukan på avd 3 och 4. Proverna var ok förutom natrium och kalium som låg högt respektive lågt så det var anledningen till att jag kände mig som jag gjorde och till att blodtrycket va så högt när jag var och lämnade proverna. Hon ville ta fler prover så jag skulle inom lab innan jag skulle hem. Jag frågade om jag kunde få bli av med det tradiga kortisonet el iaf minska dosen men det ville hon inte sätta ut för att då sa hon att jag snabbt skulle bli dålig igen. Det blev såklart psykprat oxå. Hon tittade på mig och såg lessen ut. Hon frågade oxå om hur det gått med NP-utredningen. Sa att jag skulle prata med dem 21/3 och få reda på vad de kommit fram till. Hon sa att av alla de som hon skickat dit för utredning så var de 2-3st som inte blitt nöjda och de va de som inte gick dit. Innan vi gick så sa hon "ja måste bara få krama dig!" Sen kramade hon mig så hårt å länge att ja nästan inte fick nån luft. Gulligt av henne, när jag kom hälsade vi ju inte ens i hand pga smittrisken.. =)

/ Sandra

0 kommentarer: