onsdag 28 december 2011

Deppo

Idag är en depparedag. Vet inte varför, borde inte känna så men gör de ändå. Sov länge för kunde inte somna igår men ja är ändå astrött. Vid 12 ringde de på dörren. Skulle ha ledsagning vid 13 å trodde att ja försovit mig. Men de va Inger som kom. Visa henne fotoböckerna som mor å farföräldrarna fick i julklapp. Hon tyckte de va fina. Sen prata vi lite oxå. Allvar...Om nyår...Ja vill inte fira. På nåt vis känns de ändå lättare detta året men ja vill inte fira. Ja vill va ensam å sova djupt djupt djupt. Vill ta mina sömntabletter vid 17 å sova tills nyårsdagen. Som de är nu så ska ja fira me mamma, pappa å Conny å Catarina. Ev ska vi va i stugan oxå. Dvs på ett pyttelitet ställe där ja för tillfället inte har nån säng för vi håller på å göra om mitt rum. Ja vet inte vad som är bäst, men ja känner lite att om vi va hemma i Markaryd hade ja kunnat gå undan å sova el va på mitt rum hela kvällen men de kan ja inte riktigt i stugan. Visst ja har eget rum å ja kan ta me min dator men de känns ändå inte som samma sak som om vi hade vatt hemma.
Ja har mina planer, men vet inte om ja ska genomföra dem. Har inte bestämt. Har reservplaner oxå.
Sammie är inte så rädd för smällare, han blir bara lite orolig men Bamse är jätterädd så ja kommer nog va inne me dem å försöka lugna dem.
Kommer nog ta me mina grejer iaf som en trygghet....
Inger sa att eftersom ja sagt allt till Carolin så va hon tvungen å säg till AL. Visst, sa ja, gör du de, hon är ledig denna veckan...
Vet inte om hon kommer ringa till nån annan på 11 ist. Men hon sa att om ja stannar hemma så kommer de koll på mig hela tiden å om ja inte går å väcka så blir ja skickad till Växjö...Hon försökte få mig å förstå att mina planer får konsekvenser som ja inte vill. Inte i vanliga fall iaf men nu bryr ja mig faktiskt inte om vilket. Ja tänker bara på mamma å pappa...

När Inger gått så gjorde ja mig iordning å sen gick ja å Carolin ut på stan. Leta efter en viss parym som ja ville ha men tyckte inte att de som va i affären lukta likadant som de provet ja fått så köpte inget. Hitta ett nattlinne som ja köpte som ja tänkte ha som foder till en klänning ja funderat på å sy. Men ja va å lämna tillbax den för tyckte de va för svårt. Hade en mysig stund me Carolin.

Vet saker som ja vill göra men inget känns kul. Allt känns bara jobbigt. De är jobbigt å ta fram saker, jobbigt å ställa tillbax dem, jobbigt att de är stökig, allt är jobbigt...Orkar inte göra nåt. Har inte lust lixom. Allt känns trist. Ja orkar inte ha de såhär mer...Får bara så dåligt samvete hela tiden för att ja inte gör nåt.
Suck...

/ Sandra

0 kommentarer: