söndag 8 augusti 2010

Sommar

Nu var det ett tag sen jag skrev. Har inte blitt färdig till det innan...Har vatt hemma nu ett tag. Skönt! Jag, mamma, Ida och Catarina var på Diggiloo i Båstad i förra veckan. Det var kanonbra! Imitationen av Timoteij var bäst=)
Jag var jätterädd att jag inte skulle få följa med på konserten. Natten till tisdagen var inte kul. Mådde jättedåligt och pratade ett par gånger med Anki på PIVA. Det bestämdes tillslut att jag skulle åka till PIVA i Halmstad för att åka vidare till Växjö dagen efter. Jag gick med på det och slapp LPT. Åkte taxi in till sjukhuset. Var mycket nytt och väldigt annorlunda jämfört med Växjö. Det var bara en låst dörr in till avd, en fläkt som gick på ström stod i allrummet så det var jätteenkelt att "använda sladden fel", där var en balkong som var öppen hela tiden som man fick gå ut själv på. Visserligen såg den ut som en fågelbur men iaf. Nån gick runt med mp3 och hörlurar, saker satt uppe med häftstift på en anslagstavla och mest underligt tyckte jag, det var riktiga glas och riktigt porslin!
När jag kom till mottagningen fick jag en 3a. El ja, motsvarande 3a i Växjö, de hade inga sånna grarderingar. Klarade inte av att blåsa i alkomätaren utan att ta min astmamedicin, pinsamt! Men ja blåste 0 iaf. När jag kom in på avd fick jag en snabbrundvisning även fast det var mitt i natten. Sen fick ja ligga på sal 1, längst bort i korridoren. När ja kom in på avd fick jag samma känsla som ja hade när ja va på avd 53 förra året. Lustig känsla...
Dagen efter kände ja inte alls för att åka till Växjö och det blev krångel. Ville hem och trodde att jag fick åka hem men så blev det inte. Men när ja sa att ja inte ville till Växjö svarade läkaren "du var svårstucken, du ska till lab på provtagning" och sen var ja tvungen att åka dit. Jag minns inte vad jag sa, vet bara att jag inte sa så mycket mer än att jag ville hem. Det tyckte inte läkaren. Fick LPT oxå *grr*. Denna gången fick jag rum 2. Nu har jag hatt alla rummen på PIVA...Träffade Anna när jag var på mottagningen. Hon jobbade inte nån av de andra dagarna =( Dagen efter va jag som vanligt jätterädd för att bli nedflyttad till 24. Pratade med Alf, han fick mitt brev förra gången och vet vad jag tycker om 24. Han läste det och lämnade det vidare till Lena. Slapp bli nedflyttad iaf. Fast trots det gick jag runt och var orolig. Det kom upp personal från 24 och jag gick och gömde mig. Frågade många gånger om jag fick åka hem så att jag kunde gå på konserten. Det verkade inte så ljust sa personalen eftersom jag hade LPT. Fortsatte att fråga ändå. Jag skulle få veta dagen efter. På morronen dagen efter fick jag reda på att Alf inte fick bestämma om jag fick perm eftersom han hade skrivit intagningsbeslutet. Därför skulle jag bli flyttad till 24 och få prata med Anders där och det var han som skulle bestämma om jag fick perm el inte. Det högg till i magen när jag fick höra det fast jag gjorde inget motstånd när jag skulle flyttas denna gången för då skulle mina chanser att få perm försvinna helt. Som tur va fick jag ett enkelrum. För att inte få nån anledning till att bli arg el irriterad satte jag mig i hörnan bakom mitt sängbord och tittade rakt ut i tomma intet. Ann-Chalotte kom in och pratade med mig. Hon är jättemysig så jag pratade faktiskt lite med henne. Hon frågade om jag tyckte det var jobbigt att komma ner på avd. Sa som det var och berättade lite varför. Hon förstod mig. Hoppas hon förstod att jag gillar henne oxå för annars hade jag inte pratat med henne...Amanda kom in och försökte få mig att sitta i fåtöljen ist men satt kvar i mitt hörn. Sen kom hon in igen och sa att det var läkarsamtal. Det gick riktigt bra faktiskt=) även om inte Anders ville skriva ut mig som jag ville så kom vi fram till en lösning. Jag skulle få gå på perm men skulle fortfarande vara på tvångsvård och jag skulle ringa på tisdagen och ha utskrivningssamtal. När Anders sagt det nappade jag direkt. Fast då sa han att han ville tänka på det i 20min först och prata med mamma och pappa. Visst sa jag. Sen gick jag och satte mig i hörnet på mitt rum igen och väntade på att Anders skulle komma. När han kom så sa han att han hade bestämt sig för att vi skulle testa på det vi pratat om innan och skulle jag inte klara att vara hemma så fick jag komma in när jag ville. Blev jätteglad. Satt kvar i hörnan tills taxin kom och hämtade mig. Fick mediciner av Matilda. Tittade på påsen, såg hennes signatur. Om jag hade vatt normal hade jag oxå vatt ssk nu...
Mamma hämta mig i Markaryd och sen åkte vi till stugan direkt.

Fattar inte vad det är med mig. Hur funkar ja egentligen. När ja är i Växjö längtar jag hem jättemycket och saknar min familj och vill bara va med dem men när ja kommer hem så känns det inte bra. Känns inte som det funkar på nåt sätt. Ville bara va ensam när ja kom hem. Pratade inte. Ville inte iväg på konserten heller. Blev så arg på migsjälv! Men vi åkte iväg på konserten iaf och det gick bra. Fast platsen där konserten var är en ångerfylld plats. Fåt alltid en så olustig känsla när jag är där. De och en massa ångest. Tårarna var nära många gånger.
Innan vi gick till konserten åt vi pizza på Peppes och i pausen fick jag Eriks autograf. Var bara tvungen, han är så söt. Han stod ute vid gatan ;) Va ett trött gäng som kom hem sen =)

Skriver mer nån annan gång...
/ Sandra

0 kommentarer: