fredag 17 juli 2009

Sommar 2009

Har vatt i Halmstad och Skummeslöv nu. Mysigt =) De i stugan brevid oss i Halmstad har en 3-årig flicka som oxå är från Indien. Hon ser precis ut som ja gjorde när ja va liten! =) Jättelik...Lilla Gabbi. Vi hade myskväll hon och ja. Min fam va inne hos hennes så vi satt ensamma i vår stuga å titta på Pippi på de sju haven. Vi satt i soffan me en filt om oss. Spännande å mysigt tyckte Gabbi. Håller me henne. =) Hon är så himla rolig. Hon å hennes mamma pratar mycket indiska med varann å ibland när vi pratade så kom de nårra indiska ord mitt i allt. Fatta ingenting :P



Tycker de va lite glest me folk här. Inte så konstigt för de är tydligen skitväder hemma. Åska å regn. Som vanligt då kan man säg...Men här ute har solen strålat å verkligen visat att den faktiskt finns i detta avlånga land. =)



Ringde endokrinmottagningen i måndes. Skulle be om telefontid me Maria. "Hon har gått på 3v sem.." Fick ja till svar. Hela världen rasade...Ja har ju lämnat en ny kortisolkurva! Hon skulle ringt om svar förra veckan! Ja skulle äntligen få börja en behandling! Sen efter 1h ringde sekreteraren å sa att Maria va inne å jobba för att hon inte hunnit me allt innan semestern å att Maria skulle ringa om ytterligare 1h. En stor lättnad fyllde hela mig samtidigt som hela ja blev spänd. Vi va påväg till Danmark å ja fick en massa frågor om mobilen. Har du utlandsabonnemang? Är de helt säkert att batteriet är laddat? Har du täckning?

Maria ringde på mammas mobil å prata me henne. Såg hennes frågande och koncentrerade blick. Tänkte att fan ryker ja på en inläggning nu igen?! Men de va inte så som tur va =) Ja fick prata me Maria sen å ja skulle börja kortisonbehandling samma dag...


När vi va i Särdal hos Annika å Janne så tappa ja medvetandet å börja krampa igen...Är så jäkla less på de nu! Blev ambulans till sjukan. Fick ligga kvar 2 nätter å sen skicka de mig till Växjö...Så där har ja tillbringat en tid nu. Men men..."Då får man se hur detta landstinget är" Fick iaf komma till "vanliga" akuten nu. Sist kom ja till barnakuten. Allt va i pastellfärger å de hängde mobiler å grejjor i taket. Va 14 då så tyckte de va rätt töntigt då..
Fick ligga på avd 52. Neurologavd. Jättetrevlig personal! Va borta i 3h men vaknade inte till ordentligt förrän 22.30. Hade fått rätt mycket stesolid för att häva kramperna å när ja vakna då på kvällen undra ssk om ja visste va ja va hän. Hade inte en susning. Blev helt blek av svaret. "Du är på avd 52..." Sen hörde ja inte mer.
Avd 52! Ja är bara 21. Ja är inte tillräckligt gammal för att va där! "
"Ehh..Jo..är man 18 el under så hamnar man på barn men du är ju myndig.." säger ssk då.
" Men är ju äldrepsyk..!!
"Nej det är en nerologavd. Du är på sjukhuset i Halmstad"
"Jasså jaha..."

Trodde ja skulle få träffa mina små vänner när ja va i Växjö men ja fick stanna på akutavd hela veckan så de blidde inte...

Sofia Åkerman är en människa ja beundrar mycket. Håller på å läsa hennes böcker nu. De ger mig verkligen nåt. Känner igen mig helt på vissa ställen. Trodde inte att nån hade känt som jag...



Solen har vänt sig bort
Den bliver här allt för kort
Men aldrig ska vindens hand driva dig från mig
Och molnen de skingras när
du håller mig kär

Fin reklam från Apoliva.

Nu ska ja pyssla lite =)

0 kommentarer: