söndag 22 januari 2012

Vinter igen

Ja då va de vinter igen...

Torsd
Sofie tog emot mig på vc idag. Hon är så rar. Fick samma läkare som i onsd. Läkaren beställde ett hB på mig för de blödde mycket. De fick sticka mig 3ggr innan de gick. Låg på 120 nu å underkant är 117 så de va ok tyckte läkaren. Skönt att han inte börja babbla om järntabletter å sånt skit för ja tål inte dem. Mår inte bra av dem dessutom får ja inte ta dem för att ja har Levaxin nu. Men ja skulle va rädd om mitt blod sa de...Visst visst...
Mitt högkostnadsskydd gick ut i tisd men har inte behövt betala varken på 11 el vc. Kommer väl fakturor på de sen...De har höjt beloppet man får betala själv me 200 spänn + att de har höjt apoteket me 400kr. Gillas inte!!! "De blir dyra stygn Sandra" sa Sussie på skoj. "Ja jag vet så därför måste ja göra de ordentligt för att få valuta för pengarna" =P
Va hos AL på em. Hade endel å prata om som vanligt. Blir lite fundersam ibland bara. När de gäller vad som är bäst att göra i olika sammanhang. De är bättre att skära sig än att ta livet av sig, de förstår ja. Men de är bättre att hetsäta än att skära sig tycker AL. Räknas sånt som inte behövs sys till det?
När ja kom hem från vc sto Sussie utanför min dörr. Hon ville bara säg hejdå innan hon gick hem. Gulligt av henne. Hon följde me in å prata en stund. Va mysigt. Berätta för henne att ja skadat mig precis innan hon å Inger kom in me min medicin. Spela ingen roll vem som berätta de för ssk på vc ringer alltid både 11 å Inger.
Lovade Sussie att skriva sms till henne va ja skulle göra i helgen å om ja mådde dåligt. Hon är så snäll!

Fred
Sov fram till ledsagningen. Ja å Elisabeth titta på Glasblåsarns barn. Hon passa en hund som hette Nalle. De första han gjorde va å ställa sig å kissa på min stol och matta...Packade mina saker å åkte till Markaryd sen. Hade planerat å åka på lördan egentligen så familjen visste inte att ja kom. När ja va precis utanför dörren ringde mamma å undra va ja gjorde. Sa att ja va utanför hennes dörr. Hon blev rätt paff =) Hade en mysig kväll sen.

Lörd
Ja å mamma pusslade rätt mycket. Gjorde ett klart å börja på ett nytt. Va ute på myspromenad me vovvarna oxå. De passade Bamse denna helgen. De snöa hela tiden. Fick nårra fina bilder i vintervädret. På kvällen titta vi på Svensson Svensson å Den man älskar. Ja å mamma va å köpte en hdmikabel som vi kan koppla till deras laptop så vi kan se film därifrån. Bra så slipper man lägga pengar å tid på å bränna ut alla filmer.
När mamma å pappa va ute å gick å Alle va uppe på sitt rum kom hetsätningsmonstret ifatt mig. Blev inte så jättemycket men tillräckligt för att framkalla grym ångest. Fasiken! Hade ju kommit in i den där förbaskade ketonfasen precis...

Idag
Vakna vid 5.30 å kunde inte somna om. Låg i sängen å titta på tv. Somnade om sen å sov till mamma kom me medicinen vid 9. Åt frukost me dem å sen somna ja framför tvn. Sen fortsatte ja å mamma på pusslet. På em gick vi en liten runda vid ekebacken. Va översvämmat på många ställen så de blev inte en så lång runda. Men hundarna hade jätteroligt i snön. Åkte me 16 bussen hem. Hade tänkt träna men orkade inte. De va fullt på alla passen å jättekallt ute så ja tar de imån ist. Funderar på om ja ska sy klart den där bodyn ja börjat på. De som tar emot är att ja måste asa fram strykbräda å strykgärn för å få till en snedremsa...Vet att när ja väl fått fram den så tar de tid innan den kommer tebax på sitt ställe oxå...
Annars så är de Så ska de låta kl 20 å Wallander Läckan kl 21 så kvällen är räddad.
Har hittills klarat mig ifrån hetsätning idag. Har inte nåt hemma nästan men allt går å hetsäta...Tar kanske en dag till innan ja kommer in i ketonfasen igen. När man är där ska man inte känna sig hungring men får se hur de blir me de me tanke på mina nedrans mediciner. Funderar på å köpa ketodiastix på apoteket. Små stickor man kissar på för att se om man är i ketonfasen. Egentligen är de till för diabetiker.
Har gjort en lista som ja satt upp på kylskåpet. Fyller i när ja går helfart å halvfart å vilka dagar ja klarat helfart utan att hetsäta. Som de är nu ska ja gå på helfart fram till påsk. 3m...Försöker hitta tebax å få en lagom dos av de tankar ja hade när ja va alldeles för smal men de verkar inte funka alls. Tänker bara på när och hur ja ska göra för att kunna hetsäta och vad ja ska slänga i mig. Ja vill inte gå tillbax till de stadiet där ja grät varje gång ja skulle äta å va helt övertygad om att ja gick upp 5kg om ja åt ett päron men att slippa dehär ständiga tankarna kring mat hade vatt så himla skönt! De är bara skamliga tankar. Prata om de me AL i torsd. Hon sa att mat inte va skamligt och att ja skulle tillåta mig äta en rejäl portion av nåt ja längtat efter att äta. Mådde illa av den tanken. Tyckte att de va så himla skamligt. Men iof är de bättre än att hetsäta. Dessutom är de mindre kalorier och mycket godare än tex råa makaroner och ketchup...

/ Sandra

0 kommentarer: