onsdag 18 januari 2012

"Slutstation rättspsyk" är inget skit!!!

Har inte skrivit om detta innan. Har inte orkat för ja blir helt kokande bara ja tänker på vad som hände.
Jag har läst Sofia å Innies bok Slutstation rättspsyk å tyckte den va jättebra på många sätt. Hade boken me mig när ja va inlagd nu sist å satt å läste den ute i korridoren. Då kom en skötare fram å sa "men sånt skit ska du inte läsa, de blir du ju inte bättre av!" Jäkla idiot!!! För de första så är de ingen skit å för de andra så läser ja va ja vill! Dialogen blev följande:
- Vaddå, döljer du nåt eller?!
-Nä men du läser den bara för att visa att du är självskadare
-De gör ja då visst inte!
-Nähä varför läser du den då?
-För att ja vill!!!! Ja vet vilka som skrivit den å ja tycker de är bra att sanningen kommer fram!
-Men du blir ju inte bättre av att läsa sånt skit
-De är inget skit sa ja ju!!! Å vaddå va ska ja läsa då? Barbapappa el?!?!? Å varför måste ja bli bättre av de ja läser?! Å dessutom kan denna boken om nån verkligen få en att kämpa för ingen vill hamna på rättspsyk å ännu mindre efter att ha läst detta!!!
-Men sånna som du jämför bara självskadorna för att hela tiden bli värre å håller du på i den takten du gör så är du oxå där snart!
-Jaha, men då slipper man dig iaf!!! Du är bara rädd att sanningen om hur illa vården är ska komma fram!
-Nu lugnar du ner dig!!!
-Vaddå jag?! De va du som började!
-Du vet va som händer om du inte lugnar ner dig!
-De ja gjorde va att läsa en bok oxå kom du fram å sa att den va skit!
-Tagga ner!
-Ja har inte gjort nåt! Å boken är inget skit!!!
-Jo å lugnar du inte ner dig nu så vet du vad som händer!
-De är sånt här sånna som du vill dölja å som boken lyfter fram. De är bra att de kommer ut så folk får veta hur man blir behandlad!
-Ge dig annars blir de bara jobbigt för dig!
-Ja tänker inte ge mig för boken är inget skit!!!!
-Skyll dig själv!

Sen gick ja skitförbannad in på mitt rum å smällde igen dörren. Mitt extravak kom efter å sa att ja skulle lugna ner mig. Sen kom en himlans massa folk in å ja hörde bara "11an" dvs bältesrummet...Mitt rum låg i början av avd å bältesrummet ligger längst bort å när de släpa dit mig skrek ja "de är sånt här ni försöker dölja ni är så himla fega! Ni vågar inte stå för vad ni gör å blir skiträdda för att de ska komma ut! Ja ska hjälpa till å berätta hur verkligheten är!"
"Ska du prata om hur verkligheten är, du är ju psykotisk!" fick ja till svar...Sen fick ja tre lugnande sprutor. Av min gamla kursare på sskprogrammet...

Aldrig att ja hade gett mig! De ska inte tro att de kan styra mig me sina tvångsåtgärder!
Sofia å Innie, ni har gjort ett fantasktiskt jobb! All heder åt er!


Annars så har Sammie vatt hos mig sen i söndes. Mamma å pappa körde upp oss oxå hjäplte de mig å städa ut julen. Uppskattar de jättemycket, de som gick på nån timme hade tatt en hel vecka för mig ensam..<3
Sammie å ja har haft de jättemysigt. Kollat mycket film å tatt sköna promenader. Han verkade däremot ha lärt sig va sovmorron är vilket ja tyckte va jättebra. Ist för å gå ut vid 7 så gick vi inte förrän vid 8. Alle kom å hämta han igår efter sin APU. Är så tomt nu.
Skulle ha börjat på helfart förra måndan men har bara hetsätit. Jäklar va svårt de ska va å låta bli! Igår blev de råa makaroner. Idag har ja klarat mig hittills. Vågar inte äta lunch för är rädd att de ska trigga igång ytterligare en omgång. Å inte blir de bättre av mina mediciner. De har höjt både venlafaxin å zyprexa som man blir hungrig av. Plus att ja har mitt kortison. Känns skamligt å erkänna de. Hunger = skam! Dessutom gör tumören att ja får ännu svårare att gå ner i vikt. Idag på min ledsagning baka ja å Nettan banankaka. Om inte ja blir smal så kan de andra iaf bli feta...!

/ Sandra

0 kommentarer: