lördag 8 augusti 2009

Iväg igen

Nu har vi vatt och lämnat Sammie hos mormor och morfar i deras stuga. De ska ha Sammie medans vi är borta. Känns hårt att ha vatt ifrån min älskling i nästan 1v nu och så kommer man hem oxå ska jag lämna honom 1v till. Men jag vet att han har det bra hos mormor och morfar. Han blir grymt bortskämd oxå =P
Pappa tog grönt kort i onsdags. Vi var på golfbanan och slog lite bollar. Puttade lite oxå. Denna gången behövde jag inte långa klubbor för jag har egna =) Ska plåstra om mitt finger med ett nytt Hello Kittyplåster. Det måste vara sånna för dom är bäst =P När vi skulle ut och spela minigolf på PIVA så hade jag tatt bort plåstret och Madde sa att jag kunde sätta på ett nytt för att inte få mer skav. Hon ville ge mig ett tråkigt vanligt plåster men jag sa att jag hade Hello Kittyplåster med mig och att jag ville ha dem. Jag växer aldrig upp..=P Men nu har jag köpt en golfhandske så jag ska slippa skavsår. Fick ha juniorstorlek och hann slita upp en handske på 1h. Men jag fick en ny. Hade tur, det fanns inte så många högerhandskar i min storlek.

Rösten inom mig började skrika på mig när vi kommit hem från Skummeslöv. "Du är inte värd detta din dumma egoistiska jubelidiot! Du är ful fet och äcklig och kommer skrämma livet av folk om du visar dig i badkläder på Samos. Räcker det inte med att du är en börda för hela Sverige, måste du förstöra för grekerna oxå?! Gå och dra nåt gammalt över dig och stanna där! " Självskadetankarna kom direkt. Dumma kortison! Jag hatar att ta de tabletterna! De har gjort mig tjock! Det tog 2månader sen var jag som en svullen bulle. Hade än en gång hjälp av Sofia Åkermans böcker. Jag klarade att stå emot ett sår till. Jag fattar inte att man kan vara så tacksam och tycka om en person så mycket som man inte känner och aldrig har träffat.

Tack Sofia! <3

Snart gäller det! Det är inte bara Sammie som ska bli bortskämd i veckan. Resten av familjen ska oxå skämma bort sig. Vi ska bara ta det lugnt och ha det bra i värmen. Jag och Alle ska ha eget rum =) Nu Madde undrar jag om det inte kittlades lite i magen när jag tänkte på att vi skulle iväg =) Ha det bra alla!

/ Sandra

0 kommentarer: