torsdag 9 september 2010

Psykmöte

Idag har jag mamma å pappa vatt på 11 å träffat Hanne, AL å Anders. Ett riktigt psykmöte...Gillade inte det alls. Avskyr när man är en massa och bara ska prata om mig.
Vi bestämde att jag skulle försöka få boendestöd varje dag, att AL ska komma hem till mig så att jag slipper åka till Ljungby nu när jag har som ondast, att de ska börja NPutredningen när jag flyttat till Ljungby och att jag ska få trappa up nån mer medicin när jag blitt av med mina knallpiller för värken.
Hanne, Anders och Anders N hade träffat Maria igår. Maria sa att hon ville träffa dem när hon ringde mig förra tisd. Tyckte det var en bra idé och blev förvånad att det gick så snabbt. Maria sa att jag var tvungen att ha kvar mitt kortison men jag skulle diskutera hur mycket med henne när jag skulle på återbesök.
Efter vi vatt på 11 var vi uppe på 5 och hämtade mina blodförtunnande sprutor. Fick prata med ssk Malin som jag pratade med på telefon igårkväll. Hon är så himla go!

De har satt in en däckstol från uterummet i TVrummet så jag kan sitta i den. Bra för då är det lättare att ha benet i högläge. Sen har jag alla mina saker på bordet och i fåtöljerna. Ser ut som en riktig sjukstuga =P

På em ringde min älskade Jenny och frågade om hon kunde komma och hälsa på så det gjorde hon. Himla mysigt att träffa henne! Sa att jag kunde va hennes övningspatient och att hon kunde bli min personliga sjukgymnast =)
Carina JB ringde igår å frågade om vi kunde ha vårdplanering idag så hon och Mia kom en stund. Jag ska få boendestöd varje dag nu.

Mormor och morfar var här en runda sen. Fick en bukett med jättefina rosor =)
Det går bra att gå med betastödet hemma. Det går inte snabbt men det går iaf.
Imorron ska arbetsterapeuten komma med en truck, duschstol och griptänger. Riktig tantvarning! =P

/ Sandra

0 kommentarer: