måndag 22 december 2008

Julastök

Idag har jag hatt fullt upp hela tiden. Satt kryddnejlikor i apelsiner, bakat kolakakor med choklad på, gjort dubbel sats negerbollar (ja jag kallar dem så. Jag försöker inte hyscha ner min röst och tittar inte snett på migsjälv heller bara för att jag säger så bara för att alla andra har reagerat så när nån annat sagt negerboll och jag vatt i närheten...Ni som känner er stötta av det ber jag om ursäkt för.), polarknäck, marsipanrutor med choklad, städat, borstat Sammie å fått päls över så de räcker till en hund till å lite sånt. Ska göra knäck sen. Pappa ska bara göra klart mozartkulorna. Jag får inte göra dem för det är nougat i dem...Ska slå in lite julklappar sen oxå. Det som mormor, morfar och farmor ska få kom idag med posten =)
Undrar om man kan tova ihop ett pälshjärta av all den päls som åker av när man borstar Sammie. Päls å grönsåpa. Får exprimentera med det i garaget imån tror jag.
Har så fina julklippark. Skulle vilja göra en fin jultavla. Vet inte om jag hinner. Hade lixom glömt bort att jag hade dem...Glömmer alltid som vanligt. Men men...
Ringde till smärtmottagningen i Växjö idag igen å gnällde. Pallar inte mer ont nu. Inte över julen iaf. Alla förväntar sig att man ska va så pigg och så men det tar verkligen på krafterna att ha konstant smärta. Blir extra trött av kortisonbristen men vill inte ta för mycket tillskott. Viktuppgång får man varje jul vare sig man vill eller inte ändå så. Åhh..Ett par ketogan hade inte suttit fel men får inte ta dem längre suck...Jag vet att det inte är bra att ta sånna för mycket och att jag låter som en narkoman men det får va. Ont gör de å ketogan hjälper. Inte kodein, inte tramadol/tradolan, inte citodon, inte tradil å absolut inga dumma alvedon eller ipren..! Får svårt att andas av NSAID-preparat dessutom...Alvedon är godis men man blir inte tjock av dem utan förstör bara levern ist. Inte heller att föredra.
Kan inte fatta att det snart är julafton! =) Ska bli mysigt. Längtar efter att få träffa Jon och Johanna oxå!
Jag har en rosa chokladkalender med en bild av Askungen på =) Vet att jag är barnslig men det ska man va ibland, speciellt över julen. "Julen den är roligast för alla som är små"
Nu ska jag ner å äta julgröt som mamma kokat! Mums!

0 kommentarer: